fuckblogg.blogg.se

jag gör det bara för att det har med skolarbete at göra

Romme skidresa

Publicerad 2014-01-29 10:33:00 i Allmänt,

Reseledare till Romme alpint

Dagen började redan kl. 05.30 bakom idrottshallen vid arlandagymnasiet, det var 7 minus grader ute, och nog tillräckligt för att kunna frysa fingrarna av sig, men de klarade sig bra när bussarna äntligen kom på plats, och eleverna tyckte redan veta vilken buss de skulle gå på så reseledare jag (Jesper) och Emelie kunde lätt bocka av dem innan bussfärd. När alla var på plats var det också dags för avfärd så det var dags att presentera buss chaufförens regler eller regel som han hade, hur lång tid resan skulle ta och vad som gällde när vi väl kom dit, de var ganska grundläggande re.45gler, de skulle få liftkort, könummer för att hämta ut skidpaket, och lunchkuponger. Och kl 08 efter 2,5 timma så var vi framme, tiderna att passa var att sista åket var 15.45, samling vid bussen 16.00 och avfärd 16.15, endast för att vi skulle kunna komma iväg så bra som möjligt.

Jag åkte aldrig skidor i Romme, jag satt och pluggade och skrev musik, höll kontakt md lärare och såg till så att alla visste vart allt var. Efter ankomst så satt jag och fikade, åt mat, sov lite, och lyssnade på musik. Dagen var ganska långtråkig till ett slut, men en bra upplevelse utifall det skulle bli något i den branschen för mig.

Skriven av Jesper Lundstedt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela